Primul zbor al Antonov An-225 a fost la Kiev pe 21 decembrie 1988. Inițial, acesta a fost proiectat să transporte naveta Buran către spațiu. A fost proiectat în aproape trei ani și jumătate și era un motiv de mândrie al țării. Însă, după căderea URSS, Antonov a preluat singurul model AN-225 și l-a pus să facă transporturi comerciale de gabarit extrem de mare, scrie playtech.ro.Inițial, avionul era cel mai important element pentru explorarea spațiului extraterestru. Statele Unite ale Americii au reușit să pună un om pe Lună, iar URSS pierdea orice fel de avantaj și-a construit când a trimis primul om în spațiu.Deși acum vorbim de un nou zbor, producătorul de avioane Antonov, care a proiectat și An-225 Mriya, a fost închis de guvernul ucrainean în 2016.Antonov An-225 a fost proiectat după modelul sovietic de avioane pentru transport militar strategic AN-124. Inginerii au mărit lungimea fuzelajului lui AN-124 cu 12 metri și i-au adăugat două motoare. Trenul de aterizare este dotat cu 32 de roți, pentru a putea distribui greutatea avionului care are șase motoare. Acesta are o greutate de 640 de tone.În plus, greutatea era susținută pe 20 de roți direcționabile, față de un avion obișnuit care are doar roata din față de acest gen. Astfel, avionul este extrem de manevrabil și, datorită ampenajului său, care este dotat cu o coadă dublă.Zborul de acum a fost un motiv de bucurie mai mult cu gândul la vremurile de demult. Piloții au ridicat avionul la o înălțime de 12 km, unde au testat noul echipament de navigație al avionului. După un zbor de două ore, avionul s-a întors la aeroportul din Hostomel.Comandantul echipajului a zis că zborul a fost bun și echipamentul a funcționat cum trebuia. El a adăugat că avionul nu a mai zburat de un an și jumătate, dar este pregătit și acum pentru un zbor comercial.În această categorie a avioanelor de transport uriașe se află Airbus A380-800 (cel mai mare avion de pasageri din lume), C-5A Galaxy și Boeing 747 Dreamlifter. În ceea ce privește dimensiunea acestuia, avionul ocupă lejer un teren de fotbal și poate transporta cu 50% mai multă marfă decât un avion-cargou american. Motoarele acestuia au fiecare câte 23.400 CP.Acesta este capabil să zboare cu locomotive și generatoare de până la 150 de tone. Primul transport comercial a fost executat pe data de 3 ianuarie 2002, când avionul a transportat din Germania în Oman 187,5 tone de alimente destinate trupelor americane staționate acolo.În 2009, acesta a stabilit un record pentru cel mai greu obiect singular transportat vreodată de unavion. Era vorba de un generator de 189 de tone pentru o centrală electrică de gaz din Armenia. Data de 11 iunie 2010 a marcat un nou record, de această dată pentru cel mai lung obiect, o pală a unei turbine eoliene cu lungime de 42 de metri. Un alt caz notabil a fost transportul unei locomotive de 102 tone din Canada până în Irlanda.Acesta a participat și la misiuni umanitare, precum cea a tsunamiului din Japonia, care a avut loc în 2011. Atunci, acesta a dus în Japonia generatoare cu o greutate totală de 140 de tone.Compania Antonov a fost înființată în 1946 în Novosibirsk și alături de An-225 Mriya a produs și modelul An-124 Ruslan. În anul 2016, guvernul ucrainean a lichidat producătorul Antonov, iar toate activele companiei au fost transferate către grupul Ukroboronrpom.